سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بهار 1387 - حاج آقا مسئلهٌ






درباره نویسنده
بهار 1387 - حاج آقا مسئلهٌ
حجهٌ الاسلام محسن کریمی
به رسم ادب سلام آنکه در سکون است ،دچار سستی گردد و آنکه در جریان است ، به رشد و بالندگی نایل گردد. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست """""""""""""""""""""""" بعضیا میگن حاج آقا کریمی برخی میگن حاج آقا محسن میگن طلبه حوزه علمیه هستم. هم اکنون در ستاد پاسخگویی به پرسشهای دینی (اخلاقی،اجتماعی،اعتقادی و... ) و مشاوره (ازدواج ، تحصیلی ، اخلاقی ، خانوادگی ) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مشغوله فعالیت هستم. """""""""""""""""""""""" با جوونها و نوجوونها چه در دبیرستان ، چه در دانشگاه خیلی نشست و برخاست داشتم برا همین تصمیم به راه اندازیه این وب گرفتیم ، تا بیشتر بتونیم در خدمتتون باشیم. """""""""""""""""""""""" پلهای ارتباطی : @@ دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهارراه شکر شکن ،خیابان حافظ @@ مجموعه فرهنگی مسجد الامام _ فلکه احمد آباد _ تقاطع اول خیابان بزرگمهر _ بعد از نماز مغرب و عشاء @@ آی دی hajimasalaton ، یک شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 21 @@ تلفن 0311-2255919 - 09354910868 متعلق به مجموعه فرهنگی
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
بهار 1387


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
بهار 1387 - حاج آقا مسئلهٌ

آمار بازدید
بازدید کل :13541
بازدید امروز : 0
 RSS 

   

بسم الله الرحمن الرحیم

                                  الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین.

در مباحث قبلی به اینجا رسیدیم که مهمترین عامل امتیاز انسان از دیگر موجودات وجود قلب است که به این وسیله احساسات و عواطف را درک کرده و به مخاطب خویش القا می کند.

حال بحث ما این است که باید بدانیم اشک و گریه مراتبی دارد . و بالاترین درجه آن اشک از روی معرفت و محبت است که به آن اشک عشق می گویند.

انواع گریه با توجه به چند بعدی بودن انسان به اقسام زیر تقسیم می شود:

?- گریه به خاطر صدمه جسمی    ?- گریه از روی ترحم     ?- گریه به خاطر تالم روحی مثله افسردگی   ?- گریه به خاطر هیجانات تند روحی (اشک شوق)  ?- اشک فراق   ?- گریه ندامت و پشیمانی   ?ـ ......

از مهمترین و زلالترینه اشکها همانطور که قبلا هم متذکر شدیم اشک از روی معرفت و محبت ، که همان اشک عشق است باید نام برد و در جاهایی ، که اشک عشق پا می گذارد ، دیگر اشکها و گریه ها را تحت تاثیر خویش قرار می دهد  .

به عنوان نمونه شما در داستان حضرت امیر ، هنگامی که تیر به پای مبارکشان اصابت نموده و ایشان را آزار می داده ، برای بیرون آوردن آن تیر از امام حسن مجتبی مشورت می گیرند ، حضرت می فرمایند: بگذارید پدرم مشغوله نماز خواندن شوند ، آنگاه تیر را از پایشان درآورید ، چرا که حضرت در نماز به نحوی محو در جمال حضرت عشق می گردند و اشک محبت می ریزند که توجهی به این امور کوچیک ندارن و به این شکل تیر را از پای مبارکشان درآوردند.

انشائ الله در صحبت بعدی پیرامونه اینکه ، چرا باید بر امام حسین گریست و اشک ما باید از کدام نوع باشد ، نکاتی را عرض می نمایم. 



نویسنده » حجهٌ الاسلام محسن کریمی » ساعت 2:22 عصر روز سه شنبه 87 اردیبهشت 3

<      1   2   3   4   5   >>   >