سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بهار 1387 - حاج آقا مسئلهٌ






درباره نویسنده
بهار 1387 - حاج آقا مسئلهٌ
حجهٌ الاسلام محسن کریمی
به رسم ادب سلام آنکه در سکون است ،دچار سستی گردد و آنکه در جریان است ، به رشد و بالندگی نایل گردد. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست """""""""""""""""""""""" بعضیا میگن حاج آقا کریمی برخی میگن حاج آقا محسن میگن طلبه حوزه علمیه هستم. هم اکنون در ستاد پاسخگویی به پرسشهای دینی (اخلاقی،اجتماعی،اعتقادی و... ) و مشاوره (ازدواج ، تحصیلی ، اخلاقی ، خانوادگی ) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مشغوله فعالیت هستم. """""""""""""""""""""""" با جوونها و نوجوونها چه در دبیرستان ، چه در دانشگاه خیلی نشست و برخاست داشتم برا همین تصمیم به راه اندازیه این وب گرفتیم ، تا بیشتر بتونیم در خدمتتون باشیم. """""""""""""""""""""""" پلهای ارتباطی : @@ دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهارراه شکر شکن ،خیابان حافظ @@ مجموعه فرهنگی مسجد الامام _ فلکه احمد آباد _ تقاطع اول خیابان بزرگمهر _ بعد از نماز مغرب و عشاء @@ آی دی hajimasalaton ، یک شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 21 @@ تلفن 0311-2255919 - 09354910868 متعلق به مجموعه فرهنگی
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
بهار 1387


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
بهار 1387 - حاج آقا مسئلهٌ

آمار بازدید
بازدید کل :13546
بازدید امروز : 5
 RSS 

   

با نامت شروع می کنم  که سرآغاز همه خوبیهاست .

                         سلام دوستان و همراهان گرامی . از لطف تک تک شما سپاسگزارم.

در این فرصت با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی ، مناسب دیدم که کمی پیرامون عدد ?? که در مضامین قرآنی و روایی به اون اشاره شده ،  با هم صحبتی داشته باشیم.

حتما شما می دانید که برخی از اعداد ،از ویژگی خاصی برخوردارند مثل عدد? ،عدد ?? و یا عدد ??.

البته باید این نکته را عرض کنیم که حقیقت و سر این اعداد برای کسی به صورت واضح و دقیق مشخص نیست ، ولی با توجه به مطالبی که در پایین به آنها اشاره می نمایم ، اهمیت و جایگاه این عدد بیشتر مشخص می گردد.

** رسول خدا(ص) فرمودند: «هرکس چهل روز اعمال خود را برای خدا خالص گرداند ،چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود.»

** در روایت آمده است که خداوند متعال، انتقال انسان در اصل خلقت را از حالى به حال دیگر، در چهل روز قرار داده است؛ نطفه، پس از چهل روز به علقه و علقه پس از چهل روز به مضقه و... تبدیل مى‏شود.

** رسول خدا(ص) فرمودند : هرکس از امت من چهل حدیثِ مورد نیاز مردم در امور دین را حفظ کند، خداوند او را در روز قیامت فقیه و دانشمند محشور می کند .

**خداوند در قرآن فرموده است: «و واعدنا موسی ثلاثین لیلة ... . فتم میقات ربه «اربعین» لیلة، که میقات خدا با حضرت موسی، «چهل» شب بوده است .

**در نماز شب، «چهل» مؤمن را می‌بایست دعا کرد .

**بعثت نبی یعنی بزرگترین حادثه‌ی تاریخ بشر، که در «چهل» سالگی پیامبر خاتم به وقوع پیوست.

**امیرمؤمنان‏ (علیه‏السلام) فرمود:عمری که‏ آدمی در آن به کمال عقل میرسد، چهل سالگی است .

** امام صادق علیه السلام در روایتى به بیان گریه موجودات عالم ، بر سالار شهیدان پرداخته، به زراره مى‏فرمایند: اى زراره! آسمان چهل روز بر حسین علیه السلام خون گریه کرد و زمین چهل روز براى عزاى آن حضرت گریست ‏به تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخى خود چهل روز گریست ... و ملائکه الهى براى آن حضرت چهل روز گریستند .»

حال با توجه مطالبی که گذشت متوجه اهمیت و قداست این عدد می گردیم ، لذا عرفا هر عملی را در راه تهذیب نفس و پاکی دل می خواهند بردارند به عدد چهل ختم می نمایند که به اصطلاح "چله" به آن گفته می شود.

در میان این مواردی که عرض کردیم ، زیارت اربعین به خاطر چند دلیل از جایگاه ویژه ای برخوردار است .  اولا" :انتساب آن به حضرت امام حسین (علیه السلام) ، باب رحمت الواسعه الهی

 دوما":روز اجر و نتیجه گیری چهل روز با حسین بودن و در عزایش گریستن و در مسیرش حرکت نمودن.

 به جاست آنهایی که می خواهند انسی با خدای خویش داشته باشند و از قافله آسمانیان جا نمانند، این زیارت را غنیمت بشمارند و فضیلت این زیارت به قدری بالاست که  امام حسن عسکرى علیه السلام فرمودند: نشانه‏هاى مؤمنان (شیعیان) پنچ چیز است: خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در هر روز (17 رکعت واجب و 34 رکعت نافله)، خواندن زیارت اربعین امام حسین علیه السلام( بیستم صفر ) ، داشتن انگشتر در دست راست، و ساییدن پیشانى به خاک، و بلند خواندن بسم الله الرحمن الرحیم در نمازها. 

 امیدوارم که در روز اربعین با خواندن این زیارت پر محتوا و دلنشین ، جرعه ای از زلال معرفت خالق هستی را به جان خویش بچشانیم.  

                                                                             دعای به یکدیگر فراموشمان نشود.



نویسنده » حجهٌ الاسلام محسن کریمی » ساعت 2:22 عصر روز سه شنبه 87 اردیبهشت 3

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >